با حضور مدرسان دانشگاه پوترا؛ دوره تجاری سازی نوآوری برگزار می شود
دوره تجاری سازی نوآوری استراتژی ها، مدل هاو رویکردهابا حضور مدرسان دانشگاه پوترا از ۱۱ تا ۱۳ تیرماه به زبان فارسی و انگلیسی برگزار می شود.
به گزارش روابط عمومی سازمان تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان، دوره تجاری سازی نوآوری استراتژی ها، مدل هاو رویکردها با حضور مدرسان دانشگاه پوترا از ۱۱ تا ۱۳ تیرماه به زبان فارسی و انگلیسی برگزار و به شرکت کنندگان گواهینامه مشترک دانشگاه پوترا و جهاددانشگاهی اعطا می شود.
با توجه به سیاست های کلان کشور در توسعه فناوری و تمرکز ویژه بر ایجاد و توسعه شرکت های دانش بنیان، به نظر می رسد که در زمینه تمهید زیر ساخت ها و تربیت و آموزش کارشناسان خبره در زمینه تجاری سازی فناوری می͏بایست برنامه͏ریزی͏ها و اقدامات مثمر͏ثمری صورت پذیرد.
با توجه به مباحث مذکور، سازمان تجاری͏سازی فناوری و اشتغال دانش͏آموختگان جهاد دانشگاهی(ستفا) به منظور استفاده از تجارب دانشگاه پوترای مالزی در حوزه تجاری͏سازی فناوری، دوره͏ای را تدوین و از اساتید آن دانشگاه دعوت نموده تا با تدریس در دوره، تجارب خود را در این حوزه در اختیاز فراگیران قرار دهند.
از اهمیت و ضرورت برگزاری این کارگاه می توان به" تأکید برنامه پنجم توسعه بر مقوله تجاری سازی"، " عدم تدوین و برگزاری دوره͏͏های بین͏المللی تجاری سازی و استفاده از تجارب سایر کشورها در این حوزه"،" لزوم توجه به مقوله تجاری سازی در جهت کاهش وابستگی به منابع زیرزمینی و نفتی در کشور و رشد و توسعه اقتصادی "، "ضرورت و اهمیت موضوع تجاری سازی و انتقال فناوری های دانش بنیان حاصل از پژوهش های کاربردی در کشور"، " نهادینه كردن گفتمان و فرآیند تجاری͏سازی و ارتقای دانش تخصصی افراد فعال درفرآیند تجاری͏سازی" و افزایش مراکز رشد و پارک͏های علم و فناوری و لزوم آشنایی مدیران و کارشناسان مراکز رشد و پارک͏های علم و فناوری با دانش و توانمندی͏های مورد نیاز مراکز خوداشاره کرد.
تربیت نیروی متخصص و کارآزموده در حوزه تجاری سازی، ارتقاء سطح دانش و توانمندی مورد نیاز افراد فعال در حوزه تجاری سازی از جمله مدیران و کارشناسان شرکت های دانش بنیان، توانمندسازی نیروی انسانی و ارتقای سطح مهارت و تخصص مدیران و كارشناسان شاغل در پارك ها و مراكز رشد علم و فناوری، افزایش اثربخشی مراكز رشد و واحدهای فناور جهاد دانشگاهی، بهسازی عملكرد مدیران مراكز رشد و پارک͏های علم و فناوری و استفاده از تجارب بین͏المللی در حوزه تجاری͏سازی از اهداف برگزاری این کارگاه است .
گفتنی است، دوره تجاری سازی نوآوری (استراتژی ها، مدل ها و رویکردها) به مدت ۲۴ ساعت با حضور ۵۰ نفر در دانشگاه علم و فرهنگ جهاددانشگاهی برگزار می شود .