با هدف ترویج کارآفرینی در حوزه صنایع خلاق و فرهنگی انجام شد؛ :
برگزاری رویداد استارتاپی (صفاتک) در تبریز
رویداد استارتاپی (صفاتک) به همت سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی، مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی تبریز و سازمان تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان(ستفا) جهاددانشگاهی عصر روز ۲۲ آبان ماه در محل مرکز فنی حرفه ای شماره ۳ تبریز آغاز به کار کرد.
به گزارش روابط عمومی ستفا، دکتر جعفر محسنی رییس سازمان جهاددانشگاهی استان در آیین آغاز به کار این استارتاپ، با بیان این که این رویداد برای اولین بار در کنار پنجمین نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی برگزار می شود، گفت: هدف اصلی آن آشنایی دانش آموزان و دانشجویان با نحوه ایده پروری و تیم سازی است و دانشجویان می توانند در این استارتاپ ایده های خود را در قالب کارهای تیمی پرورش داده و وارد بازار کار شوند.
وی، افزود: در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی باید برخی از ایده های نو و خلاق دانشجویان را در داخل کشور متناسب با ساختار فرهنگی جامعه پرورش دهیم.
دکتر محسنی، گفت: هدف آموزش دانشجویان جهت کارآفرینی در حوزه فرهنگی است و متولی اصلی این استارتاپ سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی، مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی تبریز و سازمان تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان(ستفا) جهاددانشگاهی می باشد.
رییس سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی، یادآور شد: محورهای این رویداد، گردشگری با نگاه ویژه به تبریز ۲۰۱۸، صنایع دستی، رسانه های جدید( انیمیشن، بازی های رایانه ای و ...) و شهرسازی و معماری است.
دکتر محسنی با بیان این که مسایل فرهنگی در جامعه مغفول مانده است، گفت: برگزاری استارتاپ ها می تواند فرصت خوبی جهت پرداختن به مسایل فرهنگی جامعه شود.
وی اظهار کرد: دانشجویان می توانند در این استارتاپ با ارایه طرح اولیه ایده خود در جهت کارآفرینی شرکت کرده و طی آموزش های اثر بخش اساتید و کار تیمی، شاهد نتایج خوبی شوند.
دکتر محسنی، با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری که همواره تاکید می کنند هر فعالیتی باید پیوست فرهنگی داشته باشد، افزود: در جامعه ما به موضوع فرهنگی در تمامی زمینه ها آن طور که باید، رسیدگی نشده و این موضوع در جامعه مغفول مانده است، برهمین اساس برگزاری چنین استارتاپ هایی می تواند فرصت مناسبی جهت پرداخت به مسایل فرهنگی شود.
رییس سازمان جهاددانشگاهی استان با بیان این که در حوزه فرهنگی و هنری به تولید هدایا و نماد بومی کشور ما توجهی نشده است، گفت: برخی کشورها نماد و هدایای خود را به عنوان محصول متناسب با فرهنگ کشور خود تولید می کنند، در حالی که در کشور ما این موضوع مورد بی مهری قرار گرفته است، به عنوان مثال در تبریز می توان فقط هدایای خوراکی را به گردشگران ارایه کرد در حالی که آن، هدیه ی ماندگاری نیست و فرهنگ تبریز را در قالب هدیه ی ماندگار بیان نمی کند.
وی ادامه داد: در حوزه فرهنگی و هنری به هنرمندان و دانشجویان پیشنهاد کرده ایم که وارد حیطه تولید نماد و هدایای استان در قالب اشکال مختلف شوند تا این فرهنگ در کشور گسترش یابد.
دکتر محسنی با بیان این که سازمان تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان و سازمان جهاددانشگاهی استان با هدف القای ایده ها به دانشجویان در زمینه صنایع فرهنگی و خلاق، وارد عمل شده است، گفت: می توانیم جهت ریشه کنی بیکاری از جامعه، از طریق اجرای این ایده ها، اشتغال زایی کرده و راهکارهای موثری برای کاهش بیکاری ارایه دهیم.
زهرا رحمانی فر مدیر رویدادهای سازمان تجاری سازی و دانش آموختگان جهاددانشگاهی نیز در این مراسم، گفت: در این رویداد ۴۲ شرکت کننده با ۲۳ ایده حضور دارند که از این تعداد ۷ ایده به عنوان ایده برتر شناخته شده که با یکدیگر به رقابت می پردازند.
گفتنی است، رویداد استارتاپی صفاتک با هدف ترویج کارآفرینی و کار تیمی در حوزه صنایع خلاق و فرهنگیاز ۲۲ آبان ماه کار خود را آغاز کرده و تا ۲۴ آبان نیز ادامه می یابد.